Pagina's

vrijdag 10 augustus 2012

Trouwpak 1 (eerste klant contact)

Momenteel ben ik bezig een trouwpak te maken voor een klant. Het is het eerste pak dat ik voor een klant maak (mijn vader buiten beschouwing gelaten). Naast dat de klant uiteindelijk tevreden moet zijn met zijn pak, zit er voor mij aan dit pak nog een extra dimensie, het doel van dit pak is te kijken hoe ver mijn huidige capaciteiten zijn. Daarnaast is het de ultieme manier om te kijken of het kleermakers vak echt iets is dat ik wil.
Vandaar dat ik de komende tijd mijn ervaringen opschrijf en deel op deze blog.

In verband met privacy zal ik de klant in het vervolg aanduiden als "de bruidegom" en zijn verloofde als "de bruid".

Foto van de bruidegom bij de eerste ontmoeting
Bij het eerste contact met de bruidegom, was de bruid aanwezig. In de voorbereiding voor dit gesprek heb ik via internet een aantal voorbeelden van (trouw)pakken gezocht, die als voorbeeld konden dienen.
De bruid en bruidegom waren het direct eens over welk pak ze het meeste aansprak. Na dat de bruid weg was gegaan heb ik met de bruidegom nogmaals specifiek besproken wat hij wilde, heb ik hem opgemeten en foto's gemaakt als referentie voor zijn figuur.

Voor de stofkeuze moet bij een trouwpak uiteraard rekening gehouden worden met de kleur van de jurk. Omdat deze ook opmaat gemaakt word ben ik bij de coupeuse die de jurk maakt langs geweest om de exacte kleur te zien. Aan de hand hiervan ben ik opzoek gegaan naar mooie, bijpassende stoffen voor het pak. Deze heb ik bij de eerste pas met de bruidegom besproken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten