Pagina's

vrijdag 9 december 2011

Opvallende Dessins

Vanaf het eerste kleding stuk dat ik gemaakt heb, heb ik veel gebruik gemaakt van stoffen met opvallende dessins. In eerste instantie keek ik voor leuke stoffen bij de plaats waar je het eerste aan denkt als je stof nodig hebt: de stoffenwinkel. In de omgeving van Oldenzaal zitten helaas nog maar weinig stoffenwinkels, laat staan dat er een groot assortiment opvallende dessins te vinden is.
Gelukkig ontdek je gaandeweg dat er veel meer plaatsen zijn waar ze stof verkopen dan de standaard (kleding)stoffenwinkel. Om te beginnen zijn veel meubelstoffen zeer geschikt om blouses en jasjes van te maken. Veelal worden deze stoffen in speciale winkels verkocht, wat het aanbod aan winkels om langs te gaan een stuk(je) uitbreid.
Ook de Ikea heeft een uitgebreid assortiment (meubel)stoffen, waar je zeker ook kleding van kunt maken. Wat de Ikea stoffen extra interessant maakt is dat de grotendeels gemaakt zijn van natuurlijke materialen (linnen en katoen) en niet erg duur zijn.
Voor goedkope stoffen heb ik inmiddels in Duitsland een goed adres. Net over de grens bij Overdinkel zin namelijk een "vodden fabriek" met een grote hal stoffen op rol, die veelal een opvallend dessin hebben. Ook goedkope stof om een test model te maken haal ik hier vandaan.
Al met al kom je door een beetje creatief te denken nog best vaak leuke stoffen tegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten